Kom op tegen PESTEN!!!

Hellootjes,

Pesten is laag, dat weet iedereen intussen wel!

Toch blijft het maar gebeuren en ik kan uit ervaring meespreken want ik ben zelf gepest.

Wil jij weten wat ik hierover te vertellen heb?

Lees dan snel verder!

Voordat ik begin wil ik even iets duidelijk maken.

Pesten is een groot woord, ik denk dat het bij mij in het begin eerder plagen was.

Ze hadden mij gewoon niet graag en dan accepteerde ik,

ik denk dat juist omdat ik niets gedaan heb ze verder zijn gegaan.

Maar goed, het gaat vandaag niet over mij dus nu stop ik erover!

Als titel van deze blogpost heeft iedereen waarschijnlijk wel gezien dat ik heb gekozen voor kom op tegen pesten.

Dat deed ik omdat er een grote organisatie is van kom op tegen kanker en die naam wel redelijk bekend is.

Ik hoopte dat er daarmee meer mensen op gingen klikken.

En niet vanwege de statistieken maar omdat ook ik een groot tegenstander van pesten ben.

Gelukkig word er tegenwoordig al veel meer voor gedaan maar toch zal het waarschijnlijk altijd blijven bestaan,

het woord pesten en de uitvoeringen ervan!

Daarom heb ik een beetje research gedaan.

Ik kon moeilijk alleen of met de hulp van mijn ouders een mega grote campagne oprichten ofzo maar ik wil er hier wel even naar verwijzen en graag ook de hashtag #komoptegenpestenmetssf  “maken”!

Ok, nu niet meteen de origineelste en kortste # die jullie ooit hebben gehad maar het gaat om de bedoeling ervan toch?

Post ze op instagram, facebook, twitter, … en als het kan tag mij er even in dan kan ik dit zien.

Plaats iets dat jij doet om het pesten tegen te gaan!

Maar nu genoeg over onze hashtag.

Ah ja, en ik wil wel nog even zeggen dat dit niet echt campagnes zijn om geld in te zamelen die ik hier verlink maar meer tips en artikels.

Na een tijdje rond te zoeken vond ik dit artikel.

Dit heb ik pas na een tijdje gevonden en meteen ben ik gaan nadenken.

Ik vond dat ze gelijk hadden maar vind wel ook dat de kleinere acties een even groot applaus verdienen omdat de moeite volgens mij dezelfde is, dus hierbij “klapklapklapklap”

Ik heb het artikel hierboven al verlinkt maar zal dit nog eens doen voor de zekerheid: Het artikel

Als tweede ben ik dit tegengekomen, dit vond ik heel indrukwekkend.

Soms heb je ruzie met iemand, scheld je uit frustatie, maakt het daarna weer goed en is er niks meer aan de hand.(denk je)

Misschien is dat voor de uitgescholden persoon anders.

Het is alles wel weer goed maar misschien blijft dit meisje/ deze jongen hier wel aan denken.

Hier is een redelijk algemeen artikel over wat “Vlaamse week tegen pesten” eigenlijk is.

Ik wil ook nog even de officiele website “Awel” verlinken en een paar gesprekken tussen de vraagpersoon en de antwoorders.

(Sorry, heel raar beschreven.)

Ook verlink ik de link van het forum: Awel forum pesten

Op het awel forum heb ik ook nog een paar links gekopieerd waarvan ik vond dat dit echt niet kon en dat jullie deze echt moesten lezen!

Awel forum 1

Awel forum 2


En zo, dit was het.

Ik kan nog eeuwig vertellen over hoe erg ik alles rond pesten vind maar dat hebben jullie denk ik intussen al door.

Als er iemand is die zijn verhaal rond pesten wilt vertellen kun je dat altijd doorsturen naar ons emailadres.

Dit kan gewoon prive of als jij dat wilt natuurlijk ook op de blog, maar dat is volledig jouw eigen keus.

Veel succes nog aan iedereen die gepest was of word!

Nog even als laatste een kleine tip: awel forum 2(de link) gaat over zelfmoord, doe dit vooral NIET!!

Dit is geen oplossing, je moet er even door.

Het zal waarschijnlijk een moeilijke tijd zijn maar kijk, ik heb het overleefd en voel me op dit moment(en de twee laatste jaren trouwens ook al) supergoed in mijn vel!

Heeeeel veel hartjes,

Charlotte ❤


Plaats een reactie