Zelfzekerheid, onzekerheid…

Hoi,

Ik ga hier weer een lang babbelpostje over maken.

Mede door dit artikel wil ik vandaag met jullie praten over zelfzekerheid en onzekerheid!


Ik was altijd een vrij zelfzeker meisje, tot het 2e leerjaar, toen ik verhuisde en ik naar een andere school moest.

Daar werd ik toen 2,5 jaar lang gepest.

Intussen is dat allemaal over en mijn beste vriendinnen -echt ALLEMAAL- hebben mij ooit gepest,

met de jongens uit mijn klas toen kon ik altijd beter opschieten,

ik wil nu niet overdrijven want nu ben ik er pas echt goed bevriend mee.

Maar goed, ik was in die 2 jaar redelijk onzeker geworden,

toen ik bevriend raakte met een van die pestkoppen die allemaal echt heel zelfzeker waren,

werd ik langzaamaan weer zekerder, stapje voor stapje…

En na een tijdje was ik weer de oude ik.

Nee, wat zeg ik nu… ik zat zelfs nog beter in mijn vel!

Intussen durf ik al heel goed de eerste stap te nemen bij het maken van nieuwe vriendinnen of vrienden.

Ik ben echt een flapuitje geworden(positief dan hé) en durf veel beter mijn mening te zeggen.

Een tijdje geleden ben ik weer actiever beginnen sporten.

Niet omdat ik wou voldoen aan het ideaalsbeeld van instagram en youtube,

maar omdat ik zelf niet meer lekker in mijn vel zat.

Daarmee bedoel ik niet dat ik depressief was ofzo maar ik had er tijdens de vakantie een paar kilootjes bijgekregen en merkte dat ik minder goed in mijn vel zat!

Maar nog een ding is, ik vond het weer veel leuker om te sporten!

Die 2 maanden niks doen waren voor mij denk ik iets te veel.

Ik heb me nooit verveeld en ik wil hiermee ook niet zeggen dat ik de vakantie te kort vond want voor mij zou hij gerust NOG een beetje langer mogen zijn maar ik bedoel wel dat ik merkte dat ik na een tijdje toch weer een doel wou hebben!

Dus meisjes, wees niet onzeker over jezelf!

Nu zie je toch overal normale en NIET graatmagere modellen verschijnen.

Wees jezelf en daarmee realistisch.

Ik persoonlijk vind graatmagere modellen niet eens zo mooi,

ik vind het helemaal niet erg als je een mini buikje hebt.

Ik vind meiden niet eens zo mooi met een mega strakke buik.

Bekijk je onzekerheden eens of denk er eens over na.

Klinkt als een hele rare tip, maar watch en learn!

Mijn onzekerheden:

  • Mijn duimen
  • Mijn voeten
  • Mijn dikke handen
  • MIJN BUIKJE

Mijn duimen zijn echt heel raar en ik ben er helemaal niet blij mee.

Maar zo is het nu eenmaal, probeer ermee te lachen in plaats van je er zorgen om te maken.

Mijn duimen zijn zo en daar is niks aan te doen!

Mijn voeten zijn dan weer iets helemaal anders, hier zijn het meerdere zaken.

Mijn knieen en heupen staan een klein beetje scheef.

Ik ben redelijk traag en vind het heerlijk om te lopen maar loop niet zo graag in groep omdat ik zo traag ben.

Dat doe ik intussen wel gewoon hoor, ik vertel iedereen wat er met mijn voeten is en daar moeten ze het maar mee doen.

Ik heb lelijke littekens maar dat vind ik intussen niet meer zo erg omdat ik zonder die littekens nog altijd op MEGA SCHEVE VOETEN stond.

Mijn dikke handen, net hetzelfde als bij mijn duim! Lach er gewoon om.

En dan mijn buikje… ik zat serieus eerst te  twijfelen om dat op te schrijven maar ja!

Zo is het, ik heb een buikje en ben daar onzeker over!

Meisjes die hetzelfde hebben.

1 goede tip:

Ga niet dieeten en zeven keer per week sporten.

In plaats van dieeten is het Véél gezonder om gewoon gezonder te eten, maar ook lekkere ongezonde dingen te blijven eten.MET MATE!

En ehh… trouwens, natuurlijk mag je zeven keer per week gaan sporten maar doe dit niet alleen omdat je wilt afvallen!


Zo, ik denk dat ik wel genoeg heb verteld.

Het is iets heel anders geworden dan ik eigenlijk verwacht had!

Het is een beetje een postje geworden over vanalles en nog wat maar toch hoop ik jullie snel weer te zien!


Plaats een reactie